Ultimi articoli

recent

Gary Moore - Still Got The Blues - Piano Cover

La descrizione in italiano si trova in basso subito dopo il video.

This is my Piano Solo Cover of "Still Got The Blues" by Gary Moore. The right hand plays the lead guitar and some chord that follow the voice melody. The left hand plays bass notes and the 2nd guitar arpeggios. It is pretty easy to play until the chorus where left and right hand both play the melody or the strings, so that what starts with one hand ends with the other:

The final solo is not 100% like the original, some licks are the same some are improvised with a look-like feeling. 





Questa è la mia Cover di "Still Got The Blues" di Gary Moore ( La mano destra suona la lead guitar e alterna accordi di accompagnamento alla voce. La sinistra combina basso e arpeggi della seconda chitarra. Si tratta di un brano abbastanza facile da suonare, almeno fino al ritornello. Qui mano destra e mano sinistra si alternano suonando le note della melodia e quelle degli archi. I passaggi iniziano con una mano e finiscono con l'altra:
L'assolo finale non è uguale al 100% con l'originale, che presenta troppi elementi tipici della chitarra. Una parte di quello che suono è come l'originale una parte è improvvisata seguendo lo stile del pezzo.


Gary Moore - Still Got The Blues - Piano Cover Reviewed by Satin Beaus on Sunday, December 18, 2011 Rating: 5

No comments:

All Rights Reserved by Piano Feeling-Blog Pianoforte © 2014 - 2015
Powered By Blogger, Designed by Sweetheme

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.